Lispan

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Svar på fråga!

Av Elise Lundmark - 28 april 2013 19:53

Josefine frågar:


Hej! Har du kunnat prova alla sporter du har velat under din uppväxt eller har du begränsats av benet? Har en son på 10 månader som har fibula aplasi på vänster ben!



Svar: Hej! Jag är inte riktigt så sportig av mig men jag tror att det enda som skulle stoppa någon som har en funktionsnedsättning är inställningen. Jag har tex varit med på idrotten i skolan olika mycket beroende på vilken lärare jag har haft. Jag har haft jättebra lärare som har gått med på att jag ska få vara med och sen har jag haft de lärare som inte har trott att jag skulle klarat något "vanligt" på idrotten och då har jag blivit satt på bänken för att den inte vågar att jag ska vara med eller helt enkelt inte vet vad dem ska säga åt mig att göra... Jag personligen har bara tyckt att det blev ännu roligare då att bevisa att jag visst kan göra precis allt jag vill.
Jag har kunnat att göra de sporterna jag har velat, men på ett speciellt sett! Beroende om jag håller på att förlänga benet och sitter i rullstol eller om jag är emellan operationer och kan gå så brukar jag lista ut något sätt att kunna göra allt jag vill för att kunna leva ett så "normalt" liv som möjligt. Oftast så vi som växer upp med något sånt här gör om sitt tankesättet så att man ser hur man kan göra saker istället för att bara se vad man inte kan göra.

Tack så hemskt mycket för din intressanta fråga, hoppas allt kommer gå bra för din son i livet och det tror jag absolut det kommer göra.




Och till er alla andra som undrar något om vad som helst:


 
 
Ingen bild

Josefine

30 april 2013 11:38

Tack för ditt svar :) roligt att läsa om någon annan med samma typ av åkomma, det är ju inte en vanlig diagnos precis!

Elise Lundmark

1 maj 2013 12:48

Det var så lite! :) Ja det är väldigt intressant att höra då det är någon annan med den här diagnosen, för det är verkligen som du säger, det är inte många som har det. Är det något mer du undrar så är det bara att fråga igen! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise Lundmark - 22 oktober 2014 19:09


Hot Chocolates Halloween Autumn Leaves Scarves and Hats Candles, Candles & more Candles Pumpkins Bonfires Cosy Socks Comfort Food   Oversized Jumpers Getting the fire going The feeling that Christmas is approaching More baths ...

Av Elise Lundmark - 28 september 2014 18:30

Hej på er!   Under min frånvaro den här gången så har det faktiskt hänt något roligt! Jag har fyllt 19 år! Men jag måste erkänna att det verkligen inte var en stor sak i år, känns bara som en mellanlandning på vägen till en spännande ålder - 20, ...

Av Elise Lundmark - 16 september 2014 23:00

  Under en visning av Vita huset med hans dotter så tvingas polismannen Cale agera för att rädda sin dotter och skydda presidenten från en tungt beväpnad grupp halvmilitära invaderare.   Min kommentar: Jag älskade den här filmen! Den innehå...

Av Elise Lundmark - 16 september 2014 20:07

I djupa Korvatunturi bergen i finland, 486 meter djup, ligger den närmaste och mest bevarade hemligheten om och av julen. Tiden har kommit för att gräva upp den. Den här julen så kommer alla att tro på Tomten.   Min kommentar: Den absolut säm...

Av Elise Lundmark - 16 september 2014 19:33

  En FBI agent blir tvungen att gå undercover i Miss United States skönhetstävlingen för att stoppa en bombare som hotar att slå till.   Min kommentar: Jag har alltid älskat den här filmen! Den har väldigt många komiska inslag (duh, en kill...

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards