Lispan

Alla inlägg under mars 2013

Av Elise Lundmark - 27 mars 2013 16:19

Hej!

Nu har jag slutat för idag, typ och ska bara vänta på att taxin kommer så att man får åka hem och äta sushi!   Mammas födelsedag idag (Grattis mami!) och hon har önskat sushi, riktigt gott!


Blir en bättre uppdatering sen

xx

 

Av Elise Lundmark - 24 mars 2013 18:00

Hej på er!


Nu är sorligt nog det slut på projektet, men det är ganska skönt att vara hemma också. Men kommer sakna att bo på hotell och att resa ;) tycker det var mycket roligare än skolan, haha!


Nu blir det bara att ta det lugnt med familjen ikväll.

xx

Av Elise Lundmark - 23 mars 2013 18:12

Har tänkt samanfatta de senaste veckorna med några collage:)



Här ser det ut som att vi bara var var på the snow castle men det var där det var roligt att fota, vi var bara där en eftermiddag sen jobbade vi alla andra dagar :)

   



Vann tredje pris i tävlingen bästa logotyp! Av ungefär hundra företag var min den tredje bästa! Sen var middags underhållningen så otroligt rolig! Han hette Gaston och var en magiker, fast jag skulle nog kalla honom magiker/komiker. När han gjorde det där typiska irriterande tricket med ringarna så gav han ut två ihopsatta ringar till en i publiken, gissa vem?   Haha förstår ni hur mycket mer irriterande det tricket blir då jag håller i ringarna och inte får isär dem, och ser inte någon öppning.. Haha men roligt var det!

 


Fattar ni vad jag har hunnit göra mycket saker!

Xx

Av Elise Lundmark - 18 mars 2013 19:08

Hej!

Spännande dag idag, det blev inget skypemöte med det stora företaget men åkte till Kemi istället. Hade ett lunchmöte med en man därifrån och åkte sen och besökte the ice castle! Det var väldigt fint men eftersom jag har varit på ishotellet i jukkasjärvi så var det inte storslaget men blev ändå imponerad av vad fin och häftigt det är!


Imorgon är det sista dagen här i Finland och det känns såklart sorligt för jag har haft väldigt roligt här och det har varit väldigt intressant men samtidigt så känns det lite lugnare att åka hem eftersom jag vet att jag bara kommer hinna hem och vända innan jag ska dra iväg till Arvidsjaur och sen hem och vända igen innan jag åker iväg på avslut i Luleå till helgen. Ingen kan då säga att jag inte har mycket att göra! ;)

Och sen är det ju skolarbete ovanpå det här också, men tyvärr måste jag säga med handen på hjärtat att jag har varit för usel på att göra det skolarbetet jag borde... Får ta itu med det när Luleå helgen är över. Då går nämligen allt tillbaka till vanligt igen, tyvärr. Fast den här gången med mera kunskap! :)


Har alla bilder på kameran än men här är en bild där jag varit idag som är från google. Märk väl taket!

Av Elise Lundmark - 17 mars 2013 17:01

Love this holiday  

 

Av Elise Lundmark - 17 mars 2013 16:14

Hej på er!

Om ni har blivit intresserade på varför jag egentligen är i Finland så kan ni checka in bloggen där det uppdateras om vad som händer. Här finns den!


Jag gjorde just en uppdatering där om vad jag har gjort här i Finland så kolla in det;) För där finns det bilder också men jag skrev:


Hi everybody!

My name is Elise and I’m one of the participants in this Nordpraktik project. Right now I am in Finland and tomorrow my second week here will start. You will have to excuse my English, you can’t be good at everything and I’m not good at writing English, but I still wanted write together something for you.


You have read about our week in Kiruna earlier, but I just wanted to summon it from my perspective; The word that I would choose for that is interesting! We got to attend on lectures and discussions about the region that all our countries belong to as well as different business things. All of them that was really interesting and fun.


Back to the thing that I actually were going to write about; my time here in Finland this far. This first week I have been focusing on analyzing the ideas, writing the customer profiles, learned to use adobe Illustrator for business, made contacts, and starting a market analyze. It’s not that little that we have been doing! But even though we have worked very much this past week it still felt like it had been shorter time then it had been if I would have been in school. I guess that the myth is right; The time really do fly when you’re having fun!


P.s Jag har lagt in lite av bilderna från Kiruna och tiden här i Finland på datorn nu så ska försöka hinna sätta ihop ett litet collage till er så ni får se :)

<3

Av Elise Lundmark - 16 mars 2013 13:46

Som ni läsare vet så är jag ju ett fan av Justin Bieber men bara för det så tycker jag inte att man ska hata alla andra artister som så många verkar tro, man behöver inte välja. Jag lyssnar på väldigt blandat, mycket efter mitt humör och just nu så har jag verkligen förälskat mig i One Direktions låt Lille Things! Jag älskar den verkligen, den är så otroligt söt! har ni bara hört den snabbt någon gång så tycker jag nu att ni ska lyssna ordentligt på den, för det är en sång som är väldigt bra.

Och det kommer från hjärtat av en belieber :)


Förstår ni vad bra ett sånt här sammarbete hade varit?! *Happy Elise*

 

Av Elise Lundmark - 15 mars 2013 19:40

ska jag nu se Taken 2! Hoppas innerligt att den är lika bra som ettan :)

Taken 2 (2012) Poster

xx

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

RSS


Skapa flashcards