Lispan

Alla inlägg under januari 2012

Av Elise Lundmark - 30 januari 2012 17:15

Rain Man


  

Filmen handlar om Charlie Babbitt (Tom Cruise) som lever på att handla med värdefulla bilar och Raymond Babbitt (Dustin Hoffman) som är Charlies okända broder. Charlie känner inte till sin broder eftersom Raymon har autism så han bor på ett hem. Det som för dem samman är the death of deras far. Charlie åker till sin hemstad och väntar sig ärva pappans gods som var värt 3 miljoner men så är inte fallet.


Filmen var Riktigt bra! :D Jag skulle deffinitivt rekomendera den. Och jag skulle ge den:

  4½ /5! Den tappar en halv eftersom jag tycker den kunde ha haft ett bättre slut! ^^

Av Elise Lundmark - 28 januari 2012 20:26

Sitter och ser gladiatorerna just nu.. tycker egentligen inte att det programmet är så bra, men det är ganska roligt ändå att sitta och skratta åt dem. 

 

Det blev palt till middag idag, så jäkla gott! ;D Typ det ända jag gjort idag är att vi har spelat spel och så har ja varit ute..

och det var väll det. ;p


puss!

Av Elise Lundmark - 27 januari 2012 19:45

Hej på er!
Måste börja med att skryta lite! ^^ Har nämligen fått mitt skoterkort nu!!

 

 

Nu är det bara att dra ut och köra! ^^


Just nu är det AFV som gäller ;) Ska strax hoppa i badet, nu när det är så kallt ute är det så jäkla skönt med ett riktigt varmt bad! :)

Dagen i korthet..; Sovmorgon, historia lektion med film, teater, hem, storheden, hem, äta och det är där vi är nu ;p

Hoppas ni får en rolig Fredags kväll!

Av Elise Lundmark - 23 januari 2012 19:30

Filmen "The Terminal" är byggd på en verklig händerlse och det bör man hålla i bakhuvudet när man ser den här filmen så man kan förstå hur hämska saker som faktiskt kan hända männsikor..


Den handlar om en man som kommer, från ett mindre u-land, till USA närmare New York. Men han blir inte insläpp i New York eftersom medans han var i luften så hade ett inbördes krig brutit ut i hans hemland och hans pass var då inte gilltigt och han kunnde inte heller åka hem. Så han blev tvungen att bosätta sig på flygplatsen.


Jag vet den låter tråkig men huvudkaraktären Viktor Narvorski spelas av Tom Hanks (Forrest Gump,Cast away) och regisserad av Steven Spielberg så den är inte det, det Lovar jag!


Den här precis som Forrest gump så är den här filmen verkligen värd att se!

Skulle ge den:

 4 & 3/4 av 5!

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Skapa flashcards