Lispan

Alla inlägg under februari 2013

Av Elise Lundmark - 28 februari 2013 21:43

 

Kika in på recensionen jag skrivit om den häär!

Av Elise Lundmark - 28 februari 2013 17:23

 
Sommar - vinter
 
Katt - hund
 
Jeans - klänning
 
Guld - silver
 
Lakrits - choklad? (omg, den här var sjukt svår!)
 
Morgon - kväll?
 
Pizza - hamburgare?
 
Sjunga - dansa?
 
Film - bok?
 
Simma - sola?
 
Hallon - jordgubbe? (Beror på om det är färska eller frysta. Frysta;Hallon. Färska; jordgubbar)
 
Julafton - födelsedag?
 
Svart - vitt?
 
TV - dator?
 
Stad - landet?
 
Blond - Brunett
 
Vanilj - Choklad
 
Christina Aguilera - Britney Spears
 
Lipstick - Lipgloss
 
Rosa - Lila
 
Blåa ögon - Bruna ögon (beror på vem dem är på ;) )
 
CD - Radio
 
Hockey - Fotboll
 
Äpple - Apelsin
 
Stjärnor - Månen
 
Sko - Sandal
 
Bad - Dusch
 
Långt hår - kort hår
 
Klänning - kjol
 
Lägenhet - hus (Är det mitt egna så hade jag nog valt lägenhet)
 
Ring - halsband

Sverige - Norge
 
Jeans - leggings
 
Bil - buss
 
Nagellack - läppstift
 
Nyår - Midsommar
 
Puss - kram (Beror på vem än en gång.. ;) )
 
plugga - jobba
 
ful & lycklig - snygg & olycklig 
 
lyx - budget 
 
sola - bada
 
poolhavet
 
skidsemester - solsemester
 
singel - förhållande 
 
planeringspontanitet
 
glass - godis
 
stökigt - organiserat (vill ha det organiserat men är stökig..)
 
passion - trygghet
 
bio - teater
 
svensk sommar - charter
 
julafton - midsommarafton
 

inga barn - 10 barn

 

skånska - göteborgska

 

silikonbröst - fettsugning

 

känd för skönhet - känd för intelligens
 
Desperate housewives - Sex & the city
 

bubbelhaka - hängröv

 

romantisk - dirty

 

kaffe - te

 

porrfilm - naturprogram (haha, wtf?!)

 

pizza resten av livet - hamburgare resten av livet

 

banta - träna

 

farlig kille - snäll kille

 

spy - ha diarré

 

spara - slösa (Spara är ju bättre, men slösa är roligare.. (a) )

 

shoppa på nätet - shoppa i butik

 

fota - bli fotad

 

ramlösa - loka

 

förfest - efterfest

 

tidning - bok

 

kurvig - slank

 

ge - få

 

förrätt - efterrätt

 

anorexi - fetma

 

kyckling - fisk

 

blind - stum

 

rakhyvel - vax

 

platt rumpa - platt bröst (än en gång; wtf?)

 

mjölk - vatten

 

hemmafest - utgång

 

älskad - framgångsrik

 

skräckfilm - romantisk komedi

 

McDonalds - Max

 

popcorn - chips

 

öppet sinne - monogam

 

grabbkväll - tjejkväll

 

frukt - grönsaker

 

brun utan sol - solarium

 

kjol - shorts

                                                  

                                          

mössa - keps

 

snacka skit - snacka politik

 

familj - vänner (BÅDA! När man är riktigt

bra vänner så blir dom en och samma)

 xx

Av Elise Lundmark - 25 februari 2013 09:52

Därför kommer uppdateringen idag att vara låg. Vi hörs senare:)

Av Elise Lundmark - 24 februari 2013 21:30

En vacker dag idag och den spenderades med lunch ute över elden. Country stile. Riktigt mysigt. Avslutar nu med en filme "klassiker". Hot Chick. Funkar alltid då man vill skratta;)


 

   

xx

Av Elise Lundmark - 22 februari 2013 22:30

Bowling for Columbine (2002) Poster

Michael Moore utforskar rötterna till Amerikas förkärlek till vapenvåld.


Riktigt intressant film! Moore riktar det såklart väldigt mycket på hur han vill att vi tittare ska tänka och uppleva ämnet. Filmen ska handla om skjutningen på en high school i Columbine men hans verkliga motiv bakom filmen är att visa USAs vapenvåld och att försöka förstå vad som skapar det. Filmen handlar egentligen om rädsla.


Jag skulle ge den:

4 ½ av 5 filmrullar

Xx

Av Elise Lundmark - 22 februari 2013 20:38

Super Size Me (2004) Poster

Morgan Spurlock får, medan undersöka påverkan på de vanliga människans liv av den snabba livsmedelsindustrin, personligen upptäcka de många konsekvenserna på sin hälsa en diet av BARA mat från McDonalds för en hel månad.


Jag tyckte det här var en väldigt intressant dokumentär! Lite lång men han gjorde den på ett roligt sätt och därför gick det bra ändå. Det här är ju ett ämne som verkligen behöver få ljus på sig så att 

Jag skulle ge den:

4/5 filmrullar

Av Elise Lundmark - 20 februari 2013 21:58

Vilken dag!

Idag fick jag mina visitkort, några skyltar och min backdrop! De var så otroligt fina! Byggde ihop min monter och det blev väldigt fint, sålde sen in min produkt för några kunder framför kameran (Ja, jag hörde hur det där lät, eller så är det bara jag som insåg den failen;) ) för att se hur min säljarteknik fungerade. Det var väldigt roligt!


Imorgon är det en lång dag på skolan och sen en ännu längre kväll med spanska plugg för provet på fredag.. Kan hända det blir låg, om ens befintlig, uppdatering imorgon.

Xx

Av Elise Lundmark - 19 februari 2013 20:18

Har hittat en ny snygging! Jag kan faktiskt nästan förstå varför folk ser på fotboll.. Fernando Torres är en ganska bra anledning.. ;)


Haha nu håller ni med huh?   

Xx

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards