Lispan

Alla inlägg under januari 2014

Av Elise Lundmark - 24 januari 2014 20:41

Pirate Captain sätter ut ett uppdrag om att besegra sina konkurrenter i "the Pirate of the year Award". Uppdraget tar Kaptenen och hans besättning från stränderna på "Blood Island" till de dimmiga gatorna i det viktorianska London där drottningen hatar pirater.



Min kommentar: Det här är en familjekomedi och det märks också. Den var rolig men på en "familjenivå". Bra film att se med familjen eller småsyskonen :)

Av Elise Lundmark - 24 januari 2014 20:31

Den indianska infödingenskrigaren Tonto berättar gamla oberättade historier som förvandlar John Reid, en laglydig man, till en legend i rättvisans namn.


Min kommentar: Jag älskar ju Johnny Depp så det kan ju inte vara en helt fel film då han är med ;) Det var det inte heller den här gången. Jag vet inte hur den här kan ha fått så dålig kritik för jag tyckte den var bra! Inte lika bra som Pirates of the caribbean kanske men bra ändå! Det är en cowboy film och tycker man inte om det så är inte det här filmen för dig men för oss alla andra är det en bra film!

Av Elise Lundmark - 24 januari 2014 20:22

"The Autobots" får veta att det finns ett Cybertronian rymdskepp gömt på månens mörka sida. Detta skapar ett race mot Decepticons för att nå det och deras hemligheter först.



Min kommentar: Jag har lyckats se dessa filmer i lite fel ordning men det gör inte så mycket. Jag såg ettan och sen denna som jag tror är trean. Både ettan och denna är otroligt bra! Spännande och händelserik! Action blandat med lite fantasy och komedi. Bra film!

Av Elise Lundmark - 24 januari 2014 20:12


I Paris på 1930 talet lever en ung, föräldrarlös pojke i tågstationens väggar. Hamnar i en mystisk situation som kretsar kring hans avlidna far och en "automaton"


Min kommentar: Till skillnad från beskrivningen som står ovan så är det inte en sci-fi utan en äventyrsdrama för familjen. Det var en otroligt vacker film! Helt klart värd att se!

Av Elise Lundmark - 24 januari 2014 16:04

 

 

Av Elise Lundmark - 24 januari 2014 15:40

Visste ni vad mycket olika saker som blir viktiga när man är ensam hemma en fredag för att plugga? Helt plötsligt så är det viktigt att dammsuga, byta ljus i mina ljuslyktor och dansa runt som en tok. Haha nej jag skojar så klart (lite). Jag har pluggat psykologi, svenska, gymnasiearbete och idrott idag så jag har ju varit duktig också :)


Jag hittade den mest underbara bilden på internet tidigare för någon dag sen och det återställer verkligen förtroendet för mänskligheten!

 

Av Elise Lundmark - 21 januari 2014 16:43

Hej på er!

Usch och fy vad det var länge sen jag uppdaterade (förutom låten idag). Men det har hänt otroligt mycket så det har helt enkelt inte funnits tid.. I helgen satt jag barnvakt en kväll åt två gullungar (och när de hade somnat passade jag på att ha ett TVD maraton på säsong 5, jag har en kommentar: IIIIIHHHH) och har även ätit en hemagjord thailänds buffé, otroligt gott! Annars har det varit fixande för au pair ansökan och körkortet som har stått högt på att göra listan. Nu ska jag försöka plugga lite Naturkunskap och Svenska som ska göras i veckan, ska även börja på en träningsplanering.

   

 


Annars då? Här om dagen satt vi och kollde igenom gamla foton från när vi var små och jag hittade några riktigt "fina" ;) Det ska bli intressat att se vilen bild min familj väljer till examen eftersom det finns så otroligt många pinsamma.. haha!


Allt går bara man vill!

 

Bevis på att jag alltid var en ängel då jag var liten! ;)

 

Min favorit aktivitet någonsin! Varje gång det kom hem någon till oss.. Varje gång.


       

Av Elise Lundmark - 21 januari 2014 09:29

Som ni säkert sett så älskar jag Robert Downey Jr's filmer men jag älskar även hans musik. En favorit:

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

RSS


Skapa flashcards