Lispan

Alla inlägg under maj 2012

Av Elise Lundmark - 17 maj 2012 10:58

 

Denna actionfilm handlar om datanörden Matt Farrell (Justin Long) har gett en cyberliga med stora terroristambitioner en hemlig datakod som systematiskt stänger ner hela USA. John McClane (Bruce Willis) råkar såklart av en händelse att få i uppdrag att eskortera just Farrell till FBI. Terroristligan vill däremot hellre se båda två dödade och strax är jakten i gång. När filmen närmar sig slutet blandas givetvis McClanes uppnosiga dotter in, vilket komplicerar saken ytterligare.


Detta är den första av serien Die Hard som jag har sett.. Ganska dumt att se den 4:e filmen först men det spelade ingen roll eftersom de är oberoende av varandra. Jag tycker den var bra! Den var däremot ganska overklig då och då.. Människorna överlevde en massa mer de borde och vissa specialeffekter var samma där.. Men över allt så var det en bra film!


jag skulle ge den:

  2½ /5

Av Elise Lundmark - 6 maj 2012 19:31

   

Flynn Carsen har svårt att hantera sitt jobb som Bibliotekarien och bestämmer sig för att åka på på en semester till New Orleans. Men det blev inte så mycket semester efter allt, utan han stampar rakt in ett nytt mysterium, när han blir kär i en tjej direkt när han kom fram.


Jag tycker att de här filmerna var riktigt bra.    Genren är äventyr och det är det dock så är specialeffekterna ganska dåligt.. Men annars så är filmen bra.

jag skulle ge den;

  2½ /5!

Av Elise Lundmark - 4 maj 2012 09:57

Vad gullig den var!!   

Av Elise Lundmark - 3 maj 2012 19:41

Hej på er!


Nu jäklar smäller det snart, Boyfriend videon kommer ut! Den här låten är väldigt annorlunda men det funkar ändå, för den är riktigt bra!

och låten:

Av Elise Lundmark - 1 maj 2012 20:31

   

Filmen handlar om prinsessan Mia som nu lever i det lilla kungadömet Genovia och fortsätter sina lektioner inför att bli drottning. Det finns dock ett problem; vicomte Mabrey vill att hans brorson Nicholas ska ta över kronan och använder därför en lag som säger att en kronprinsessa måste gifta sig innan hon kan ta över tronen. Parlamentet ger därför Mia 30 dagar på sig att gifta sig..


Som jag sa vid ettan; jag älskar dessa filmer! och ger den också:

  4½ /5!

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

RSS


Skapa flashcards