Lispan

Alla inlägg under december 2011

Av Elise Lundmark - 31 december 2011 11:55

god morgon! :)


strax kommer Emma så ska jag fixa hennes hår, och mamma ska sminka henne inför kvällen! :D Hon har ganska långt hår så det ska bli riktigt roligt, för man kan göra nåstan vad man vill :) Är det någon som har nå tips vad jag ska göra? ;)


Sen ska vi bara vara hemma idag till middag ska vi ha fondue kött med hemmagjord potatissallad :)


Just nu så sitter vi å ser Toddlers and tiaras.. Det handlar om små barn som föräldrarna tvingar sina barn att delta i skönhetstävligar.. Det är riktigt hemskt att se, för barnen står å grinar och vill inte alls medans föräldrarna bara fortsätter (!!!) :o

De ser ut som levande dockor när föräldrarna är färdiga... Klart de är söta men de är söta som dockor å då menade jag inte det på det bra sättet. ;p

Är det bara jag som tycker det är konstigt och till och med hemskt? kommentera vad ni tycker så får jag höra :)

(Bilderna är lånade från google)

      ???

 Nu måste jag gå, puss!

Av Elise Lundmark - 24 december 2011 12:00

Hej på er!  

Nu är vi mitt uppe i julfirandet men tänkte bara svänga in och önska er en riktigt

Har ni nå speciella jultraditioner ni alltid brukar göra på julafton? :D


Vi brukar alltid sitta å se Kalle Anka eftersom jag e lite barnslig så tycker jag att Disney är så grymt gulligt! ^^ Är det någon som håller med mig? ;)

Puss!

Av Elise Lundmark - 23 december 2011 21:38

Hallåhallå!   

Nu sitter jag och spelar bingolotto med familjen i väntan på julen   Jag älskar julen! och då inte bara för alla klapparna utan för gemenskapen som är vid jul och så maten!   


Imorgon så kommer min syrra med sin familj och så är min bror här idag redan och ska sova här inatt, min syster ska bara vara här till efter lunch (Julgröt såklart!) så det blir att öppna klapparna på förmiddagen ^^


men nu ska jag se på tvn och fortsätta äta julgodis osv ;)

En bild från när vi pyntade granen:

 

Och så här blev den: (fast den blev finare i verkligenheten;)

 

Vi får se om det blir att blogga nå imorgon eftersom jag ska passa på att vara med min familj nu när det är jul! :)


Jag hoppas att ni alla får en riktigt God Jul!  

Av Elise Lundmark - 5 december 2011 20:30

Jag såg då filmen Forrest Gump:

       

Huvudpersonen är då Forrest Gump, spelad av Tom Hanks.

Forrest är inte en av de smartaste i världen, han är faktiskt ganska korkad men han har en mamma som älskar honom, och på första skoldagen så träffar han sin bästis Jenny. Hans mamma sa alltid till honom följande:

  
Filmen handlar om Forrests liv, han har inte ett helt vanlig Svensson liv utan han får gå egenom en del saker, men även saker som alla får gå egenom... Det som ändrar de valiga sakerna är egentligen hur han ser på det. Filmen följer även alla de sakerna som händer i historian, men fortfarande som Forrest ser det, vilket inte är som alla andra ;)


Den innehåller inte speciellt mycket action, men den har lite romantik, den är även riktigt rolig och sorlig!

Det var en otroligt bra film! den var verkligen fänglsande, man ville inte missa något av den!!


haha jag måste bara få tillägga att jag gillar ju låten Jack Sparrow ft. Michael Bolton så just nu precis så fattade jag ju vad de igentligen sjunger!! :D haha de sjunger ju "Life's a box of chocolate and my name is Forrest Gump". Jag har inte tänkt på det förren nu när jag satt å sjöng på låten ;D 


Jag skulle ge den 5/5 filmrullar!

(tyvär så är mitt internet så segt att jag orkar inte lägga in alla fem rullarna;)


med detta säger jag nu godnatt! :D

  bara för att det var andra advent igår ;D

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards