Lispan

Alla inlägg under april 2012

Av Elise Lundmark - 29 april 2012 20:38

 


 

-John Lennon


    

Av Elise Lundmark - 28 april 2012 21:51

Tänkte tipsa er om en blogg där det är väldigt bra recensioner på alla möjliga typer av filmer! Det är perfekt att kolla in där om man vill ha tips på en film att se  

http://dinafilmer.bloggplatsen.se/


kika in där och kolla!

Av Elise Lundmark - 28 april 2012 20:29

   

Filmen innehåller kändisar som bland annat Anne Hathaway och Julie Andrews.


Filmen handlar om en helt vanlig, väldigt blyg tjej som helt plötsligt upptäcker att hennes pappa är en prins vilket gör att hon själv blir en kronprinsessa! Hon blir då inkastad i det kungliga livet och hon måste bestämma om hon vill fortsätta vara en vanlig tonåring i San Francisco eller om hon ska acceptera de förpliktelser det innebär att vara prinsessa.


Jag älskar dessa filmerna (Det finns en tvåa)! Och de fjorton böckerna som filmerna är baserade på!   Jag har egentligen ingen aning om varför ^^


Jag skulle ge den:

  4½ /5!

Av Elise Lundmark - 28 april 2012 18:50

Gillar denna låten, så Grattis till eenie meenie!

(haha väldigt fjantigt att gratta en låt men en bra anledning att få lägga upp denna bra låt!)

Av Elise Lundmark - 28 april 2012 12:58

Storbritannien:

1. Att dö i parlamentsbyggnaderna är olagligt. (27 %)

2. Att sätta ett frimärke med monarkens anlete på upp-och-ned är landsförräderi. (7 %)

3. Kvinnor får inte vara barbröstade i Liverpool, förutom om de arbetar i affärer som säljer tropiska fiskar. (6 %) Hahah denna är ju helt sjuk, varför ska dom ha det när de säljer tropiska fiskar..

4. Att äta "mince pie" på juldagen är förbjudet. (5 %)

5. I Skottland är det en rättighet att knacka på och få låna toaletten överallt. (4 %) deras variant av vår allemansrätten..?

6. Gravida kvinnor har rätt att kissa var som helst, inklusive i polismäns hjälmar. (4 %)

7. Om en död val hittas längs brittisk kust tillfallet huvudet kungen och stjärten drottningen. (3,5 %)

8. Skatteverket har rätt att bli informerat om saker den skattskyldige vill hålla hemliga, men har inte rätt till uppgifter som medborgaren gärna delar med sig av. (3 %)

9. Det är olagligt att ha rustning på sig i Londonparlamentet. (3 %)

10. I York är det fritt fram att mörda skottar som är beväpnade med pil och båge. (2 %)

Världen:

1. I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad. (9 %) hahaha

2. I Indonesien bestraffas onani med halshuggning. (8 %)

3. Manliga läkare får i Bahrain bara undersöka kvinnliga patienters könsdelar genom att studera dem via en spegel. (7 %)

4. I Schweiz får män inte stå upp och kissa efter klockan 22. (6 %)

5. I Alabama får man inte ha ögonbindel när man kör bil. (6 %) nähä??   

6. I Florida ska ogifta kvinnor som hoppar fallskärm på söndagar bestraffas med fängelse. (6 %)

7. Kvinnor i Vermont får inte ha löständer utan skriftligt tillstånd från sina makar. (6 %)

8. I Milano måste man alltid le, förutom vid begravningar och på sjukhus. (5 %)

9. Det finns ingen minimiålder för att idka sexuellt umgänge i Japan. (5 %)

10. I Frankrike är det olagligt att döpa grisar till Napoleon. (4 %)


Källa


Vilken lag tycker ni var den konstigaste??   

Av Elise Lundmark - 28 april 2012 09:31

 

Hahahahahaha kanske dock inte riktigt samma sak som detta, men ändå;

 

Av Elise Lundmark - 25 april 2012 07:19

För er som har missat detta så tänkte jag bara upplysa er att Justin Bieber kommer mest troligt till Sverige!  


Det har gått väldigt många rykten om detta tidigare och man ska inte tro det förrän det kommer ut datum för Belive men det finns nu ganska starka källor, nämligen att Justin Bieber själv har sagt det!   

Sen har aftonbladet skrivit det i denna artikeln! Man kanske inte ska tro så mycket på dom men det är ganska säkert.

 

(Lånade bilden från facebook)

Dock så blir det ju säkert Stockholm och Globen som han ska uppträda i så får se om man kommer kunna gå.. Vill det!

Av Elise Lundmark - 22 april 2012 20:46


 Just nu:

Har ni sett denna serie någon gång?

Om inte så tipsar jag definitivt om den! Jag tycker den är riktigt bra   

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards