Lispan

Alla inlägg under april 2013

Av Elise Lundmark - 30 april 2013 09:06

Blev sjuk i går.. Jag blir inte det ofta, men jag har nu fått någon förkylning från hell.. Gick till och med och sov typ halv nio igår kväll..

Uppdaterar mer då jag blir piggare!

image

Av Elise Lundmark - 28 april 2013 22:35

Wow, redan tre år?! Älskar den här videon!

#BeliebersAreProudOfJustin

Inbäddad bildlänk

Av Elise Lundmark - 28 april 2013 19:53

Josefine frågar:


Hej! Har du kunnat prova alla sporter du har velat under din uppväxt eller har du begränsats av benet? Har en son på 10 månader som har fibula aplasi på vänster ben!



Svar: Hej! Jag är inte riktigt så sportig av mig men jag tror att det enda som skulle stoppa någon som har en funktionsnedsättning är inställningen. Jag har tex varit med på idrotten i skolan olika mycket beroende på vilken lärare jag har haft. Jag har haft jättebra lärare som har gått med på att jag ska få vara med och sen har jag haft de lärare som inte har trott att jag skulle klarat något "vanligt" på idrotten och då har jag blivit satt på bänken för att den inte vågar att jag ska vara med eller helt enkelt inte vet vad dem ska säga åt mig att göra... Jag personligen har bara tyckt att det blev ännu roligare då att bevisa att jag visst kan göra precis allt jag vill.
Jag har kunnat att göra de sporterna jag har velat, men på ett speciellt sett! Beroende om jag håller på att förlänga benet och sitter i rullstol eller om jag är emellan operationer och kan gå så brukar jag lista ut något sätt att kunna göra allt jag vill för att kunna leva ett så "normalt" liv som möjligt. Oftast så vi som växer upp med något sånt här gör om sitt tankesättet så att man ser hur man kan göra saker istället för att bara se vad man inte kan göra.

Tack så hemskt mycket för din intressanta fråga, hoppas allt kommer gå bra för din son i livet och det tror jag absolut det kommer göra.




Och till er alla andra som undrar något om vad som helst:


Av Elise Lundmark - 26 april 2013 17:38

Hej på er!


Nu är det äntligen helg! Börjar dagen med en middag bestående av surströmming -årets första, mums! Sen får jag se vad som händer, ska iallafall sova mycket i helgen.. För att ta igen all sömn jag inte haft i veckan ;) Imorgon så blir det att gå på en stor loppis! Så roligt att se vad alla har för saker.


Puss!

Av Elise Lundmark - 25 april 2013 20:04

En av de bästa dagarna i mitt liv, utan protest. Justin Biebers konsert var helt underbar!


Min Stockholmsresa gick till såhär:

Natten till den 23, sov ingenting. Somnade snabbt några gånger, drömde mardröm att jag missade flyget, drömde en perfekt dröm att jag träffade Justin, drömde en mardröm att jag inte blev insläpp på globen. Utan någon sömn så hoppade jag på flyget 10.15 och åkte ner till Arlanda. Sjukt nervös, ont i magen av spänningar och inte ens trött.


Tisdag den 23 april landade på Arlanda vid tolvtiden, hoppade på en buss och tåg tills vi anlände till Stockholm City. Åkte direkt till hotellet. Hotellrummet var väldigt fint! Sminkade oss, bytte kläder och fixade håret innan det bar i väg mot stan för att äta något. Åt på Jensen's Böfhouse, jättegoda ribs! Fick sen rusa iväg till tunnelbanan då vi var tvungen vänta på maten så länge. Tunnelbanan var packad men vi tog oss fram till Globen! Ställde oss i "kön" till stället man kunde köpa souvenirer och köpte en alldeles överprissatt T-shirt, men så värt pengarna ändå ;)


Gick in och satte oss på våra platser, var jättebra platser och vi såg allt! Inte ens långt ifrån, A-läktaren for the win! Satt bredvid några jättetrevliga tjejer så det var roligt och tur! :) En timma efter vi kom dit, ungefär, så kom förbandet på. Det var fyra killar, inte så gamla, som körde 3 låtar. 19.20 så var dem färdiga och alla vi väntade otroligt spänt på Justin! Efter många skrik, mycket sjungande, dansande och vågen så klockan 21.15 klev Justin på. Det var alltså ungefär två timmar efter förbandet slutat. Vilket är alldeles för länge enligt mig, (men när han klev på så var det värt det) Alla vaknade till liv av blixten och dunsen som visade att nedräkningen började!


Skriken uppstod vid varje minutbyte men det går inte ens att jämföra med skriken som uppstod när Justin kom ut med vingarna! (Ja, jag kan lätt erkänna att jag var en av dem som skrev för full hals). Hela konserten var otrolig! Det går inte ens att beskriva med ord känslan och stämningen som var där i Globen!! 13 000 personer som stod och studsade och dansade och skrek och grät och sjöng med!


Det var så otroligt roligt och efteråt så ringde det i mina öron och jag kunde inte annat än att kraxa (jag har fortfarande ont i halsen) men det var så otroligt roligt och värt det!!!!!


När de planerade extranummrena var över så kände jag mig överlyckligt glad och förkrossande ledsen. Glad för att jag hade stått ungefär 10 meter ifrån den idol jag har haft i ungefär 5 år (inte för att det har gått in i skallen än.....) och så ledsen för jag har ju tappat allt i livet nu känns det som.. Jag undrar ju nu vad jag ska se fram emot nu?! Jag har ju alltså längtat i ungefär ett år på att gå på Justins konsert och nu när den är över, vad ska jag nu längta till? Jag har ju antagligen examen nästa sommar att se fram emot men det är ju inte lika stort som Justin konserten...


Iallafall..


Onsdag den 24 april, ställde klockan på halv 8 för att få ut så mycket som möjligt av Stockholm! Var helt slut eftersom jag inte hade somnat fören tre på natten kanske (av allt efteradrenalin från konserten och spänningar), men vi drog oss upp och gick och åt en jättegod hotellfrukost! Efter det åkte vi och besökte en släkting som bor i Stockholm som vi inte sett på länge. Sen gick vi på stan till det var dags att dra sig till flygplatsen..... Det här var bara sorgligt, jag hade ingen lust alls att åka hem.. Jag ville stanna i Stockholm längre! Två dagar var långt ifrån nog, måste tillbaka snart igen. Speciellt med tanke på att det var nästan sommar i Stockholm, det var till och med varmt i luften.


Jag är otroligt nöjd med konserten, det enda som var dåligt var att det var två timmar mellan förbandet och Justin och det var väldigt dåligt, också att Justin inte var ute och hälsade något på fansen här i Sverige! Vad var upp med det igentligt? Första gången man ser honom i Sverige så har han en skidmask på sig, det är ju inte så snällt mot oss som har väntat så länge på att han ska komma hit till oss.. Vi älskar ju honom lika mycket (om inte mer) än alla andra länder..? Det är ju tråkigt, men han var otroligt gullig, rolig, snygg och duktig på konserten!


Jag har inte så jättemycket bilder just för jag filmade hela istället!


Bilderna tillhör mig och det är inte okej att kopiera dem utan min tillåtelse!

 

             

Xx

Av Elise Lundmark - 23 april 2013 11:14

Nu efter nästan ett år av väntan så är jag på väg ner till Stockholm! Förväntningarna är stora hos mig (och många fler tjejer här på planet som har samma destination som jag)

Jag är otroligt taggad samtidigt som det inte riktigt har gått in i skallen att efter så många år av fangirling bakom dataskärmen så ska jag nu få se honom live! Lyckan förstörs lite av att Justin och hans crew aldrig har tagit en OLLG från handikappsläktaren så det är inte så stor chans längre.. Men jag ska ändå få se Justin Bieber live och det är väldigt stort! :D

Av Elise Lundmark - 21 april 2013 20:00

ÅHHH en dag (typ) tills jag ska få vara i samma lokal som the one and only Justin! Kan inte beskriva hur glad jag är just nu! Och ännu gladare kommer jag bli :D

Av Elise Lundmark - 20 april 2013 23:19

Hej igen!


Efter god mat och skatt så fick jag åka hem tidigare för att vara barnvakt... Inte så illa ändå, hann se min inspelning av MTV movie awards och ser nu en film som heter First Daughter Mysigt!


 

Puss!

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Skapa flashcards