Lispan

Alla inlägg under september 2013

Av Elise Lundmark - 29 september 2013 19:24

Här om dagen så totaldissade jag ju hösten här uppe i Norrland och bara för att jag gjorde det så var det ju så otroligt vackert (men KALLT) med sol och allt möjligt. Jag fick så dåligt samvete att jag var tvungen att ta min systemkamera (IIIIHH älskar fortfarande det faktum att jag har en systemkamera!!) och gå ut och fota!

                  

Dagen efter däremot så vaknade jag till regn som bara ÖSTE ner och då var jag tvungen att ta några foton för att visa hur det oftast är. ;)

         

      

(Märk vattet som stömmar ut ur stuprännorna.)

Av Elise Lundmark - 26 september 2013 21:02

- Professor Trelawney


Hej på er!

Torsdagar är en lång dag! Börjar 8.30 tror jag det var och sen slutar jag 16.45 sen lägger man på 1 och en halv timma med resa på en dag också det blir tillsammans 9 timmar och 45 minuter (!) Så man kan säga jag är typ lite trött... hehe;) Just nu så blir det bara att se Robin Hood med familjen och sen ska jag bannemig sova! :)

Kisssssses!

Av Elise Lundmark - 26 september 2013 19:00

Min första videoblogg!

Jag ber om ursäkt att det blev sådär svart på två ställen, jag vete sjutton vad som hände men jag lovar att nästa inte kommer att ha det. Jag insåg just hur weird jag är då jag såg den här själv (vilket var förjäkla knäppt) haha men that's just how I am deal with it. ;) Vaaad som hände med stillbilden vet jag inte heller och det ser förjävligt misstolkande ut men jag LOVAR att det inte alls är så!!!

Hoppas ni tycker om den! :)


 

Av Elise Lundmark - 25 september 2013 13:07

Jag vet inte hur det är i resten av världen men här uppe i norrbotten så ser inte hösten ut som på tumblr då det är så otroligt vacker och mysigt...

 


Meanwhile in Norrland:

 

   

Haha nä jag ska inte vara negativ men det är så det känns just nu iallafall, det är otroligt kallt ute!

(alla bilder är från google)

Av Elise Lundmark - 25 september 2013 13:02

Eller inte riktigt men har hunnit göra bort privatjuridikprovet iallafall, annars hade jag som ingen svenska och naturkunskapen var bara en genomgång sen var jag färdig där också! Sitter nu och väntar på att lite tid ska gå sen är det dags för möte :) (Ja jag kännde mig så gammal då jag skrev det att jag var tvungen att lägga till en smiley för att inte dö...)


Bara för att Johnny Depp är bäst:

 

Av Elise Lundmark - 24 september 2013 18:21

Do not tell my mom I said that, jag skulle aldrig få höra slutet på det.. ;)


Kommer ni ihåg bloggvideon jag gjorde i torsdags på bloggens andra födelsedag? Jag filmar ju där en del där min lillasyster fick spela en yxmördare med en papperskniv. När jag höll på att tejpa ihop kniven så kom min mamma och gick förbi. Hon som tittade lite på mig så frågade hon vad jag höll på med, jag sa då att jag höll på att göra en kniv, varpå hon svarade "okej" inte något mer. Efter typ en minut så blev jag färdig och visade mamma den (hon stod i samma rum och diskade) Mamma som log lite och sa "Du vet väl att det inte är sådär en kniv ser ut? Den ska som vara i stål" (lovar det lät roligare när hon sa det) då var jag ju tvungen att skratta lite. Hade en normal mamma sett sitt barn sitta och bygga en kniv hade hon inte bara sagt okej utan att fråga vad den ska vara till och sen bara ryckt på axlarna sen gett förslag på hur barnet ska göra kniven bättre. Haha jag älskar min mamma! Vi är lika weirda så det är inte så svårt att gissa var jag fått den sidan ifrån ;)

  

Av Elise Lundmark - 23 september 2013 11:46

Jag såg den här reklamen på fokis blogg när jag var där och skrollade nyss och jag kände att jag var tvungen att blogga om den här videon också för den berörde mig så otroligt mycket! Snälla ta er tid och se den här och påverkas av den.   

Källa

Av Elise Lundmark - 21 september 2013 14:23

Så skönt det var att få sova ut idag (Till halv tio typ innan familjen kom och väckte mig men ändå!) Dagen hitills har spenderats i köket för att förbereda all mat till ikväll, då blir det bjudning för gud vet hur många människor. En helt vanligt dag när man är uppvuxen med resturangmänniskor ;) Så här är vi inte sura bara för att regnet vräker ner inte! Pappa sa till och med till oss idag, har ni ingen Justin Bieber skiva vi kan slå på? Haha så efter pappas förfrågan fick vi till och med poppa Justin Bieber Believe i hela huset! Love it! So proud over him! :')


Ikväll serveras det hemmagjord potatisgratäng, fläskfilé, pepparsås, vitlöksbröd och två sorters sallad. Till efterrätt har jag gjort en cheescake så jag tror gästerna kommer vara otroligt nöjda då dem åker hem!


Dunkar just nu lite musik (som hela tidigare dagen) och springer runt och gör värsta snygga dansmovsen ;)

 

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards