Lispan

Alla inlägg under mars 2013

Av Elise Lundmark - 15 mars 2013 13:46

Oj vad den här veckan har gått fort! Jag kan inte fatta att det redan är fredag! Det här har varit en väldigt intressant vecka här i Finland. Har analyserat min affärsidé och har funderat mer på olika sorters marknadsundersökningar och en massa andra saker!


Ikväll blir det inte att göra så mycket, ska bara vara här i lägenheten och sen i helgen ska jag försöka plugga ikapp lite.. Jag har inte hunnit plugga nå i veckan och ligger nog efter sjukt mycket och jag har väldigt dålig samvete över det..


Jag kommer inte att plugga vidare alls direkt efter gymnasiet men man vet ju aldrig om man gör det sen när man blir äldre och därför tycker jag att betygen är väldigt viktiga.

När jag går ut gymnasiet så kommer jag inte att vara något om man säger så (jag kommer inte att ta examen som något speciellt) utan jag är taggad på att börja arbeta med något! Jag har ingen aning vad än.. Jag hoppas fortfarande på att när jag går ut gymnasiet att jag ska åka utomland och arbeta som au-pair eller studera i utlandet. Usa, England, Irland eller Frankrike är drömmarna just nu..


Speciellt efter den här tiden borta med min affärsidé så har jag insett hur sjukt roligt det skulle vara att få göra något som det här längre än bara tre veckor!


  

      

       

Av Elise Lundmark - 14 mars 2013 17:37

Hej på er!


Idag fortsatte vi med programmen och target group profilerna. Det är väldigt intressant! Försökte mig även på att analysera framtidens marknad men det var inte riktigt något för mig tror jag.. Otroligt svårt!


Haha önskar helt ärligt att någon föreläsare jag har någon gång skriver så här, det hade varit så otroligt roligt:

 


Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva.. Just nu så sitter jag och lyssnar på musik och kollar runt på internet. Facebook, Twitter, Youtube, Kik och Tumblr är alla ganska högt upp på listan om mest använda just nu!


Just nu spelas det en två väldigt gaaaaammala favoriter på repriser! Blir lite sentemental, kanske blir ett Twilight maraton ikväll/i helgen? ;)

Xx

Av Elise Lundmark - 13 mars 2013 08:10

Godmorgon!

Nu sätter vi igång igen, idag är det två olika programm vi ska lära oss att designa i   

 

Av Elise Lundmark - 12 mars 2013 19:51

Hej på er!

Känner att jag har varit väldigt dålig på att blogga på sistone men har ju faktiskt anlänt till Finland nu! Min och Emelies buss kom fram till Torneå på måndag halv tolv finsk tid (Finland är en timma före Sverige, så just nu är den 20:54 här inte 19:54 som i Sverige) sen har vi helt enkelt fått se platsen vi ska jobba på (Se bild nedan) och sen har vi jobbat! Vi har mest än så länge suttit och kollat närmare på produkterna och hur man ska fixa allt och så men imorgon tror jag det var något möte :) 


Första måltiden i lägenheten, studentliv hära! ;)

Utsikten från kontoret där vi arbetar!

 

På bussen på väg till Finland, taggad!

         


Och så är tyvärr än en gång de andra bilderna på kameran och inte mobilen men ni får se senare :) Nu är det lite glass och något avsnitt av någon serie innan man ska sova :)

Xx

Av Elise Lundmark - 12 mars 2013 19:30

Ibland kan faktiskt teknik vara roligt alltså! Kolla in de här filmerna bara :D

Men samtidigt så blir man lite rädd för den snabba utvecklingen..   

Av Elise Lundmark - 12 mars 2013 08:53

Sitter just nu och arbeter för fullt! Klockan är ju faktiskt 09:53 och inte som det står på bloggen ;) Jag ska därför inte sitta och blogga just nu heller.. Jag ville bara titta in och säga hej till er läsare :)

haha!

Xx

Av Elise Lundmark - 11 mars 2013 18:20

Nu sitter jag och Emelie här i lägenheten i Finland! Inte så spännande dag idag utan imorgon allt istället. Jag orkar inte just nu att blogg, är helt slut ;) men vi hörrs någon annan dag! :)


Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards