Lispan

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Elise Lundmark - 4 mars 2013 20:29

Vilken otroligt intressant dag jag har haft idag! Började dagen med en föreläsning sen en guidad tur här genom Kiruna. Vi fick då se olika gamla byggnader och höra historierna bakom byggnaderna av guiden. Det var även det väldigt intressant! Tyvärr är alla bilder på kameran och dem kommer jag inte ladda in förän det här är färdigt, men det var iallafall väldigt fint väder idag så det var verkligen tur! :)


Är just nu helt slut i hjärnan speciellt efter min sköna varm dusch men måste försöka tvinga mig själv att plugga lite nu också.. Det här som jag håller på med på dagarna känns mycket mer lockande! ;)


Fick se bilder på lägenheten som jag ska bo i när jag är i Finland också, den verkade inte vara så flashig men den var fungerande och helt okej!

   

Nu blir det att plugga/ se ullared ;)

Xx

Av Elise Lundmark - 4 mars 2013 10:00

Inte kommer man behöva gå hungrig på den här resan iallafall! Vi åt frukost för en och en halv timma sen och nu är det det här som serveras;) Sen är det bara två timmar till lunch.. Haha me like;)

 

Xx

Av Elise Lundmark - 4 mars 2013 07:46

Igår vid halv sju så anlände vi med buss till Kiruna. (Tåget hade blivit inställt och ersatts med bussar.. Kul med nån timma extra, eller inte.. Men det var ganska mysigt om än långtråkigt att åka bussen.) Sen fick vi då rummen som vi ska bo i den här veckan. Mitt är faktiskt ganska stort med två sängar (dock sover jag ju bara i ena;), ett skrivbord, en liten "hall" då man just kom in och en egen toalett med dusch. Ni får se bilder sen :)


Efter att vi fått packa upp och fräschat upp oss så blev det middag. Tänk på att det här jag pratar om är kring halv nio på kvällen och efter att ha suttit på en buss i typ sex timmar så var man inte så social utan mest bara trött. Utan det blev i stort sett att äta och sen gå på rummet, se lite Grown Ups som jag hade tur gick och sen sova. Men på middagen fick vi träffa dem från Finland som ska vara här i Sverige på sin praktik och dem verkade riktigt trevliga så nog ska det här fungera bra tror jag!


Just nu så sitter jag färdigfixad och väntar tills att klockan ska bli kvart över åtta då vi bestämde att vi skulle äta frukost. Efter frukosten börjar "lektionerna" som de kallar dem! Är riktigt taggad! Kunde inte sova inatt heller så bra, tror jag är för spänd för det än ;)

Avslutar med en webcam bild som är i usel kvalité.   

 

Xx

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards