Lispan

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Elise Lundmark - 18 september 2013 21:39

Vaknade på morgonen den 15 september av en vacker morgontrött version av "Ja må hon leva" och ett antal små söta presenter. Blev filmad enda hela vägen till köket efter presentöppningen men förstod inte varför förrän jag kom fram till köket. På min plats på köksbordet så står ett stoort paket! Jaha tänkte jag, är det verkligen till mig? Öppnar det här fina kortet där det står "Grattis på 18års dagen Elise! Önskar Mamma och Pappa, Emma och Anders (min syster och hennes sambo), Emil (min bror), Faster och Farbror, Mormor och Morfar!"
Jag tar av inslagspappret (fortfarande under filmning kan jag nämna) inuti så är det en vanlig stor kartong. Mammas kommentar "Ja och smutsigt är det också, ja men så är det väl när man ska få en domkraft!" "Okej" tänkte jag då "vad roligt pappa ska lära mig att mecka". Jag fortsatte att öppna den här kartongen och högst upp i den ligger en broschyr som säger "tjäna pengar på dina kort". Jag började då fatta och jag säger till mamma och pappa att om ni skämtar med mig så kommer jag bli så sur och inte vara med längre! Dem bara skrattade lite åt mig (är jag verkligen så oskrämmande?) och sa åt mig att öppna färdigt. Jag tog upp den här vackra lådan

 

Min reaktion:

 
   

Och började pipa och skratta och skaka!!! Jag fattade det inte alls tills jag höll i kameran (efter att ha kämpat med att få upp lådan då jag skakade så mycket) och fattar det knappt efter det heller. Jag har velat ha en systemkamera otroligt länge så när alla frågade mig vad jag önskade mig när jag fyllde 18 så skämtade jag några gånger och sa en systemkamera men jag trodde ju aldrig en sekund att de skulle lägga ner så mycket pengar på mig (det känns lite hemskt fortfarande faktiskt..) men jag är så otroligt tacksam till min familj!


Jag hade en väldigt bra födelsedag men resten av den tänker jag sammanfatta i bilder (tyvärr inte med bilder från min fina systemkamera eftersom jag inte har kopplat in den till datorn än :)  

   

            

Tårtan jag gjorde till födelsedagen;

 

Idag så var jag på stan med en saknad vän Lovisa, en fika är då tvunget ;) Vi var på ett café som jag inte varit på tidigt men det var så otroligt mysigt! 

 

Skrapade ihop vuxenpoäng idag också:

 

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards