Lispan

Alla inlägg under juli 2013

Av Elise Lundmark - 16 juli 2013 15:39

Okej, med reservationer för att ni kommer tycka att jag är otroligt weird om ni läser det här inlägget så får ni läsa det på egen risk ;)


Igår natt så drömde jag en av mina vanliga otroligt knäppa drömmar! De flesta människor när dem har en konstig dröm reagerar såhär:
 

Men inte jag såklart! Jag älskar mina knäppa, random drömmar! Ibland däremot så skrämmer nästan mitt undermedvetna mig genom mina drömmar genom att uppmärksamma mig på olika saker som jag i vaket tillstånd inte tänker på. Men jag älskar att drömma! Jag är en av de människor som älskar att se film och jag tycker inte om att inte göra något eller hur man ska säga, så jag tycker om att sova eftersom man får ny energi och jag får se "en film" hela natten (drömmen) men om jag inte drömmer så tycker jag att natten nästan har varit bortkastad eftersom jag inte har gjort något på så många timmar.. Men om jag har drömt så känns det helt värt det!

Nu börjar ni förstå varför jag varnade er i början eller hur?

Jag är även en av dem människor som kommer ihåg mina drömmar ganska länge efteråt, så min familj har blivit väldigt less på mig vid frukostarna. Eftersom om jag hade en bra/konstig/spännande/sann dröm så måste jag ju berätta den för något, eller hur? Och det blir såklart de första man ser på morgonen, om jag nu är på det humöret.. Haha, jag är nämligen så konstig att jag på morgonarna inte alls tycker om att prata.. Haha, jag babblar hela dygnen annars så det är egentligen bara på morgonen jag är tyst. Jag vet inte varför jag inte pratar på morgonen, förutom om jag blir riktigt tvingad, jag tycker helt enkelt inte om att göra det.. Men min familj har blivit så less på mina drömmar att jag bara behöver säga "Inatt drömmde jag.." så börjar alla dem stöna och börja kolla på varandra för att hinna hitta på något annat att prata om - vilket dem aldrig hinner göra....  

Herregud jag hör själv hur det bara blir knäppare och knäppare det här inlägget så jag tror det är bäst att avsluta det nu. Men om ni är som jag och drömmer mycket eller kommer ihåg era drömmar så skrev jag ett inlägg tidigare där jag tipsade er om en sida där man kan kolla upp vad ens drömmar betyder! Det är riktigt lässkigt hur det kan stämma in ibland..


Kommentera gärna om ni har någon dröm som ni kommer ihåg extra mycket!

Fråga: Skulle ni läsare vilja att jag skriver mina drömmar här på bloggen?

 

Av Elise Lundmark - 12 juli 2013 18:39

En galen natt

Ett fall av felaktig identited i New York City leder till att ett uttråkat gift pars försök till en glamorös och romantisk dejt blir till något mer spännande och farligt..


Min kommentar: En väldigt rolig komedi! Den skapar många skratt bland publiken, definitivt värd att se! :)


Det perfekta livet

Ryden Malby tar examen från college och tvingas flytta till sitt barndomshem och bo tillsammans med sin excentriska familj medan hon försöker hitta ett jobb, rätt kille och bara en antydan om var hennes liv är på väg.


Min kommentar: Jag tycker den här filmen var väldigt bra! Det var en ganska tydlig romantisk komedi så tycker man inte om dem så är inte det här filmen något för den personen, alla vi andra kan jag säga att den här filmen är värd att se :)

Av Elise Lundmark - 11 juli 2013 19:13

Måndag eftermiddag landade vi i Uppsala, röntgade benet, fick information om operationen dagen efter och sen gick vi ner på Uppsala stan. Tisdag morgon kommer och när vi kommer till sjukhuset (vi bodde första natten på Ronald McDonald huset i Uppsala - Det var väldigt fint men jag blev förvånad då jag såg att huset Inte var färggrant som jag trodde det skulle vara, men det var väldigt fräscht och stilfullt!) så får jag veta att min läkare kanske inte kan ta bort ställningen eftersom det inte riktigt var nog mycket skelett (IGEN.....!) men han sövde ner mig för att böja lite i pinnarna och benet men då jag vaknade upp så satt ställningen kvar på benet...... Benet var för svagt så måste ha kvar ställningen i 6 veckor till... Hej då sommaren med badande och simmande för Elise alltså! Fml..

   

Men det positiva med resan var att jag äntligen fick smaka FroYo (frozen youghurt)! Det var supergott! ;)

 

Man märker att man fortfarande är på barnavdelningen då man ser vilket plåster man får ;)

 

Av Elise Lundmark - 11 juli 2013 11:36

London eller New York?
New York

Kött eller Fisk?
Kött

Jeans eller Mjukisbyxor?
Jeans

Midsommarafton eller Julafton?
Julafton

Svart eller Vitt?
Vitt

Morgon eller kvällsperson?
Kvällsperson

Sommar eller Vinter?
Sommar

Stad eller Landsbygd?

Båda

Av Elise Lundmark - 8 juli 2013 09:18

.. för nu är vi på väg till ännu en operation. Uppdaterar då jag kommer hem. Wish me luck :)

 

Av Elise Lundmark - 8 juli 2013 09:00

In Time (2011) Poster

I en framtid där människorna slutar åldras när de blir 25 men är programmerade att bara leva ett år till, med möjligheten att köpa din väg ut ur situationen är ett skott på odödlig ungdom. Istället för pengar så finns det tid - allt har  sin tidkostnad. Här finner sig Will Salas anklagad för mord och på flykt med en gisslan - en koppling som blir en viktig del av vägen mot systemet.


Jag tycker den här filmen var riktigt bra! Den var spännande och samtidigt lite halvknasig - helt enkelt en bra blandning. Det är inte så mycket Sci-Fy eller mord som jag trodde det skulle vara, utan dom formade filmen på ett mycket bättre sätt!

Av Elise Lundmark - 7 juli 2013 16:32

Hej!


Det har verkligen varit en ordentlig bloggtorka här på min blogg och det kommer tyvärr inte bli bättre heller eftersom imorgon så åker jag ner till Uppsala för att äntligenta bort skrotet ställningen från benet! Är så less efter att ha haft den på benet, och inte kunnat simma, på nio långa månader...

Det första jag ska göra efter operationen (när jag har blivit utskriven) är att ta på mig mina jeans! Jag älskar att ha på mig jeans men med ställningen så har alla byxor gått sönder (Ställningen har gjort sönder dem) och jag har inte velat att mina jeans skulle göra det så det ska bli så skönt att ta på mig jeans igen! Haha xD


Så på Tisdag så blir det operation och till på köpet av det så fick jag veta att min läkare sen 15 år tillbaka har gått i pension och det är en annan läkare som ska operera mitt ben.. Jag blev sur när jag fick höra det, för läkaren har själv inte sagt något till mig sist jag var där eller så utan han bara pratade om operationen typ som "Ja och såhär opererar vi då nästa gång du kommer hit och såhär gör vi". Jag menar, jag vet ju att det är något personligt och så men det påverkar ju mig också, så han borde ju som ha sagt något..


Gjorde idag den sista omläggningen, det ska också bli skönt att slippa kan jag lugnt säga....

    

Välkommen till min blogg!

Hej!

Elise är mitt namn. Jag är en ovanlig tjej med en rolig och lite knasig humor. Lever ett underbart och roligt liv i den vackra, norra delen av Sverige.

Jag följer de flesta tv-serier och älskar att se olika filmer! Nya som gamla (dock inte skräckisar av någon anledning, kanske för att jag är så lättskrämd?). Älskar också färgen rosa, att umgås med mina nära och kära och göra det bästa av mitt liv, som inte riktigt är som alla andras.
I denna blogg skriver jag om mitt liv, recesioner på filmer och mina annorlunda och lite halvknäppa idéer!

Keep reading! ;)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Här hittar ni mig!

Klicka på bilderna :)

  

    

Translate to your languages!

Sök i bloggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards